Prošmejděte Krakonošovo v létě!

Dolním Dvorem prochází hned několik turistických tras, které vás dovedou hlouběji do Krakonošova království. Dostanete se odsud na Sněžku, Tetřeví boudy, do Pece pod Sněžkou či Špindlerova Mlýna.

Sněžka

Vyrazíte po žluté trase, ta vás povede, přes Hanapetrovu paseku na Zadní Rennerovky, dále se vydáte po červené k chalupě Na rozcestí, kolem Výrovky, Památníku obětem hor k Luční boudě a poté po modré na Sněžku. Délka trasy je asi 17 km, převýšení 1 073 m.

Tetřeví boudy

Na Tetřeví boudy vás povede zelená trasa krásným údolím Kotelského potoka kolem Godrových domků a Zlatého mlýna. Na trase vás čeká jedno prudší stoupání a příjemná cesta lesem. Cestou neopomeňte vyhlídku kousek před cílem, z které je krásný výhled na protější Žalý.

Z Tetřevek můžeme buď zpět po žluté na Rejdiště a dále po modré do středu Dolního Dvora nebo opačným směrem po žluté na Liščí louku. Dále po červené na Liščí horu. Zde se nachází vyhlídka s nádherným panoramatem se Sněžkou. Odsud pak pokračujte k chalupě Na rozcestí a přes Zadní Rennerovky a Hanapetrovu paseku do Dolního Dvora. Celá délka trasy je 19 km s převýšením 822 m.

Do Pece pod Sněžkou se dostanete také po žluté, vydáte se směrem na Vrchlabí a dostanete se na rozcestí nad Dolním Dvorem. Zde odbočíte na modrou trasu, která vede na Rejdiště. Po výstupu k Rejdišti – údajnému místu reje čarodějnic, skřítků, divoženek a hlavně obrů z Hostinného, kteří toto místo měli v hornatém kraji zdupat téměř do roviny, budete pokračovat do Pece pod Sněžkou. Délka trasy je asi 11km, převýšení 510 m.

Do Špindlerova Mlýna se dostanete údolím Klínového potoka, kudy vás silnice dovede pod lom ve Strážném. Po zelené budete pokračovat kolem Hnědých skal a přes rozcestí Nad Krásnou plání. Tudy se dostanete nad Michlův mlýn. Zde můžete využít nejen cestu po zelené, která vede k Labské přehradě, ale také modrou trasu, která vás dovede k úpatí Hromovky. Obě cesty končí v centru Špindlu.

Zpáteční cestu si můžete zpestřit lanovkou na Pláně. Odtud pokračujte buď po modré kolem Klínových bud k chalupě Na rozcestí a dále do Dolního Dvora po žluté.

Krkonošská pivní stezka

Nedaleko Dolního Dvora se lze napojit na Krkonošskou pivní stezku. Na stezce můžete navštívit 5 pivovarů, které vaří pivo na trase Vrchlabí, Friesovy boudy, Pec pod Sněžkou a Pomezní boudy. Kromě skvělého krkonošského piva si během túry vychutnáte i nádherné výhledy na Krkonoše. Stezka bývá otevřena vždy v letních měsících, a pokud v každém pivovaru poctivě vypijete 2 piva, pak na vás na konci čeká malé překvapení.

Chalupa Apalucha

Ne, opravdu to není shoda jmen – chalupa z komedie století stojí nedaleko naší chaty. Najdete ji v zastrčeném koutě krkonošských hvozdů. Z chaty se vydáte směrem k sezónnímu informačnímu středisku KRNAP v Rudolfově. Odsud půjdete doprava směrem na Zlatý Mlýn a dále rovně až na Horskou cestu. Na horním konci protilehlé louky uvidíte slavnou chalupu.

Vápencový lom ve Strážném

Vápencový lom je jednou z pěti přírodních památek, které se nacházejí na území Krkonošského národního parku. Od 18. století se tu až do 70. minulého století těžil krystalický vápenec, který je známý také jako krkonošský mramor. Narušení krajiny paradoxně přispělo k obohacení zdejší fauny i flory. V lomových patrech mají zimoviště netopýři, žijí tu čolek horský a skokan hnědý, zmije a ještěrka živorodá.

Vrchlabí

Město Vrchlabí se často přezdívá brána Krkonoš. Díky svému umístění se stalo důležitým kulturním centrem. Nabízí mnoho možností pro trávení volného času. Navštívit můžete Krkonošské muzeum, kostel svatého Vavřince, barokní radnici, augustiniánský klášter, zámek či zámecký park.

Adrenalinové zážitky v Yellow pointu ve Špindlerově Mlýně

Pro příznivce adrenalinových zážitků je tu Yellow point ve Špindlerově Mlýně. Vyzkoušet si tu můžete bungee trampolínu, obří houpačku na laně – Přemostění, lanové centrum či lezeckou stěnu. Za zkoušku jistě stojí i sjezd na koloběžkách po silnici či terénem, výlet do okolí na čtyřkolkách či projížďka na koni.

Příznivci MTB se mohou vypravit do místního bikeparku nebo se vydat na výlet po některé z cyklotras, které tu začínají.

Malí i velcí si jistě užijí spoustu zábavy na bobové dráze, v lanovém centru nebo v místním aquaparku.

Koupání

Za koupáním se vydejte na venkovní koupaliště Vejsplachy, které najdete kousek od Vrchlabí směrem na Jilemnicí nebo na venkovní koupaliště v Dolní Kalné. Koupat se můžete i na koupališti Kruh u Jilemnice nebo v krytém bazénu v Jilemnici.

Cyklotrasy v okolí

Cyklotrasa okolím Janských Lázní (délka: 18,5 km)

Náročná cyklotrasa vhodná pro horská kola má vysoké převýšení. Trasa vede na Černou Horu a odtud do Temného Dolu.

Cyklotrasa k Malému Labi (délka: 25,9 km)

Středně náročná cyklotrasa vás povede krásnou přírodou Krkonošského národního parku až k vrcholu Přední Planiny a pak pokračuje dále do Lánova. Trasa je vhodná pro crossová kola.

Kolem Jánských Lázní (délka: 29 km)

Náročná trasa vedoucí krásnou přírodou s náročným stoupáním je vhodná pro crossová a horská kola.